Pro správnou funkčnost mnoha funkcí na stránkách je třeba, abyste měli zapnutý JavaScript. Dáváme si pozor, aby se nám sem nevloudil žádný nebezpečný skript či jakákoli jiná hrozba.
O šifrovačkách
Co jsou šifrovačky
Typy her
Historie
Odkazy
Jak hrát
Příprava před hrou
Vybavení
Principy šifer
Jak luštit
Slovníček
Pomůcky
Příklady šifer
Jak organizovat
Dramaturgie
Trasa
Šifry
Nápovědy
Před hrou
Během hry
Po hře
Kalendář
Statistiky
Vložit záznam
Hry
Hráči
Týmy
Klany
Fórum
Upravit komentář
Autor
Předmět
Obsah
*
Chtěl bych podotknout, že informace V každém případě je potřeba snažit se nápad aktivně hledat a nečekat, až nás něco napadne. v sekci Jak organizovat → Šifry → Jak se rodí šifra není fakticky pravdivá. Důkazním materálem budiž pro začátek 100+ mých šifer ve veřejných hrách, které takto nevznikly (a nevznikly takto ani spousty dalších od jiných autorů). [rant] Aktivním vymýšlením šifry lze určitě vymyslet šifru -- většinou jinou, a často i lepší, než člověk původně vymyslet chtěl -- takže to nezavrhuji coby v principu špatný postup. Ale není to nutné, jak text uvádí. A je otázka, zda je vůbec dobře, pokud se organizace šifrovačky do této situace dostane v nezanedbatelné míře. Kdo si poctivě zapisuje [pokud možno] všechny nápady na šifry, které ho napadnou, aniž se snaží zrovna nějakou šifru vymyslet, měl by namísto toho projít archiv nápadů. Aktivně ‚hledat nápad‘ je tak trochu oxymoron (viz slovníkovou definici nápadu). Kdybych to zobecnil, vhodný stav pro organizaci šifrovačky je kreativní přetlak, nikoli podtlak. Podtlak neumožňuje dlouhodobě udržovat kvalitní hru, a je to situace, pro kterou by asi organizátoři asi spíš uvítali nějakou praktickou radu než poučku o aktivním hledání nápadů, která nic neřeší. [/rant]
Upravit komentář