Budu spokojený, pokud si budou hry technologické a ty, kde mi stačí jen tužka a papír. Láká mě vyzkoušet si obojí. Role běžce, jehož primární úlohou je tipovat polohu dalšího stanoviště (bez vyzvednutí šifry dokud ho nedostane potvrzené) může být zajímavá. Přemýšlet, jaké je ideální rozdělení týmu - dva běžci a tři doma? Ale dlouhodobě budu preferovat ty, kde je tým v terénu a nelituje toho, že nemá v batohu notebook.
Zveřejnění šifer ve webinfu spíš nepodporuju, ale nepovažuju to za přelomový krok. Cíl mého původního komentáře bylo zabránit tomu, aby to začaly dělat všechny hry, když to vypadá, že hráči jsou tím super nadšení. Přemýšlím, jak moc je to užitečné jako náhrada za ukradené šifry. Většina šifer (?) na mobilu vyluštit nejde nebo jen obtížně. Ale jo, lepší mít šifru v mobilu než jen čekat. Rozbije se pořadí (různé podmínky, které nejde jednoduše řešit kompenzací - tým, který měl papírové zadání je na tom lépe než ten s mobilním a ten je na tom lépe než tým bez zadání), ale lepší než nudící se týmy. Pokud by byla jen tato motivace, posílal bych elektronické zadání až v okamžiku, kdy dojde k ukradení šifry.
Mít a nemít techologii už občas je rozdíl mezi vyluštěním / nevyluštěním. Jako příklad šifra, kde uhodnu, že se řešení vytvoří tak, že z každého shluku vyberu písmeno. K tajence vede přijít na princip / scrabblista / program. Kdysi nám myslím použití programu vyřešilo šifru, která rozhodovala o (ne)kvalifikování se na Tmou. Nebo posun textu o heslo (ne jednoznačné) - vybavují se mi letovické svíčky a slimák nebo čtyři z tanku. K vyluštění vede ruční posouvání nebo absolutní pomůcky nebo program hádající heslo. Program už je stejně dobrý jako ten, kdo má nápad a uhodne heslo [Varování pro Síbu: zkoušel jsem, jestli dokážu strojově uhodnout to heslo; dokážu]. Elektronické šifrovací se pomalu mění z nástroje určenému k luštění šifer, o kterých si myslíme, že na šifrovacích hrách nemají co dělat (Anička) na nástroj, který luští šifry, které bych si radši vyluštil sám.
Přidat komentář