Přidat komentář

  • # reagovat

    Síba

    Lamo, co je nesrozumitelného na slovech "v Česku"? Pokud nic, pak tím máme vyřešeno Brieždenie a Nôdľu. Divná neexistuje. Na Párek jsem, omlouvám se, zapomněl. A Krtčí norou je nejnešťastnější způsob, jak lze ten prostorový rozptyl zvyšovat. Není a nebyla žádná Krtčí norou, která by se konala mimo Brno. Krtčí norou jen nerespektuje, že skutečné Brno má zhruba 7 kilometrů v poloměru, a nastavila si delší řetěz, na němž je uvázaná. Což osobně považuji za tu nejblbější možnou kombinaci. Hra tím přestává být brněnskou, ale mimobrněnskou se tím nestane.

    Určitě chápeš, že to, co postrádám, jsou závody jako Osud ve Zlíně, Pewnost v Olomouci, Ostrovtip v Ostravě, Šichta v Třinci a Sešlost všude možně.

    No a když už se tu tak rozvíjí ta Civilizace jako zjevný, byť nevyřčený impulz pro tuto diskuzi, tak co si myslím o ní: Civilizace si napsala do propozic, že je hrou pro začátečníky atp. Otázka je, proč vlastně. Jednak má Civilizace extrémně měkká pravidla. Umožňuje postupovat hrou zcela libovolně bez ohledu na luštění. Budiž. Měkká jsou pravidla ale jen z hlediska teoretické průchodnosti hry. Nemají zásadní vliv na její formální výsledky. Dvak používá Civilizace hodně neoriginálních recyklovaných šifer. Budiž, to může. Ale v tomto souhlasím s tím, že by bylo na místě to takto také říci. Říci, co si vlastně pod pojmem šifrovačky pro začátečníky máme představit. Mně třeba nezpůsobuje menší zážitek to, že luštím něco, co už jsem luštil v minulosti. Naopak. Dává mi to možnost vzpomínat. A jako hráč chci, aby to, jestli se mi takto pojatá hra líbí, či nikoli, nechali organizátoři na mně. Dovedu se podle toho zařídit.

    Co totiž Civilizace nebyla? Nebyla hrou, která by byla začátečnická proto, že by byla příliš lehká. (A proto by snad měla být nežádoucí pro hráče dlouhého doletu.) Řečeno v tvrdých číslech to byla hra, kterou jednak ani ti nejlepší nezvládli bez dvou nápověd, a dvak navzdory tomu, že měla tak měkký herní systém, že mezi startem a cílem nebyla žádná jiná překážka než vůle účastníků, měla 70% mortalitu. Vážně si takto představujete parametry lehké hry pro začátečníky?