Toto téma obsahuje 1 komentář a naposled do něj přispěl yeti před 6 roky.

  • Autor
    Příspěvky
  • # reagovat

    yeti

    Při rozumném počtu týmů a/nebo dobře navržené hře nebývá rozptýlení zapotřebí explicitně řešit. My ho jinak než návrhem hry ani neřešíme. Než týmy hrou trochu pokročí, tak se rozptýlí. Je jedno, jestli to přirozeně zařídí prvních několik šifer nebo speciální rozptylovací opatření/aktivita -- které může někdy dopadnout jako zbytečná pruda (byrokracie na Palapeli) nebo z ní stejně skoro všichni odejdou současně (start letošního Párku).

    Aktivity, kde je problém při koncentrací týmů, se především zařadí později, kde už existuje přirozený rozptyl. Aktivitu, kde by mohl být problém a kterou musím mít na začátku hry, prostě musím taky navrhnout a organizovat tak, aby ten problém nebyl. Dostatkem organizátorů, paralelizací, separací skutečného úzkého hrdla od věcí, které mohou hráči dělat kdekoli jakkoli, zavedením časových limitů a rotace týmů, přidáním sekundárního úkolu/šifry, který odlehčí primární aktivitě -- a zamyšlením, co je zajímavé a klíčové, a co bude prodlužovat čas strávený na aktivitě, aniž to přidá k zážitku.

    Z toho, že píšeš o deseti týmech, a přitom řešíš jejich rozptyl, usuzuji, že plánuješ na začátek hry věci extrémně citlivé na hromadění týmů (na TMOU deset týmů není nic). Těžko něco poradit bez znalosti, jak ty věci budou fungovat -- jedině snad: zkus to udělat nějak jinak. Jde-li třeba o to, aby na sebe navzájem neviděli a neslyšeli se, tak prostorová separace na stanovišti je lepší než časová. Není všude snadno vynutitelná, ale vynucená časová separace někomu bude zkracovat herní čas -- a stejně nebrání tomu, aby se pak týmy cestou náhodně shlukly.

    Dobrý příklad návrhu: přívoz na Bedně by nefungoval na stanovišti 3. Ale byl zařazen v pokročilé části hry, kde fungoval bez problémů.

    Špatný příklad: aktivita získávání hůlky ve věži na Matrixu (zbytečné úzké hrdlo s megafrontou).

    Jo, a počítej s tím, že hráči se stejně téměř jistě nebudou chovat, jak čekáš. Když je budeš chtít rozptýlit, budou se shlukovat. Když jim dáš průchozí šifru, aby zase rychle vypadli, budou tam hodiny tvrdnout...

Odpověď na