Toto téma obsahuje 1 komentář a naposled do něj přispěl Martin před 7 roky.

  • Autor
    Příspěvky
  • # reagovat

    Martin

    Taky přidám trochu do mlýna, když už se bere jméno Soví nadarmo. Když chystám hru, tak ji chystám s nějakými cíli pro hráče s daným profilem a podle toho přizpůsobuji dramaturgii a pravidla. Pokud vím, že je hra chystaná pro začátečníky a dramaturgie je na to přichystaná a přítomnost velmi silných týmů může celou hru narušit, tak je prostě omezím. To je zcela v mých rukách na moji zodpovědnost. Na hráči je, zda hru za daných pravidel absolvuje nebo ne. Samozřejmě se může ukázat, že org šlápnul vedle a na hru mu nikdo nechodí.

    Sova vznikala jako reakce na těžké šifrovačky, kdy se hry se začátečníky moc nemazaly. Nedáš šifru, jdeš domů. Od té doby uběhlo dost let a situace se změnila. Na začátku na Sovu chodilo pár týmů a jejich rozdílnost (až na Trosečníky) nebyla tak velká. Ve chvíli, kdy na Sovu začalo chodit více týmů a vy se jí snažíte uřídit vše ve dvou lidech (+ pár pomocníků), tak nehomogenita startovního pole začíná být organizační problém. A jsme u primárního cíle a profilu typického hráče. Na rozdíl od ostatních her se snažíme protlačit maximum začátečnických týmů do cíle. S ohledem na tento cíl a schopnost vše uřídit vymýšlíme různé způsoby, jak zpomalit špičkové týmy. Pár let fungovaly dvě kategorie Pohoda a Výzva s více stanovišti. Se změnou hry na denní, stavem orgovského týmu jsme toto museli opustit. První denní ročník jsme nechali bez regulace. Výsledkem bylo, že Aplikovaní hrošíci prosvištěli 9 stanovišť za méně něž 3,5 hodiny. To při 11 km trase dělá asi 10 minut na šifru. Tou dobou nejhorší týmy byly na druhém stanovišti. Plánovaný timing přesunů orgů se tím zcel a rozpadl. Po této zkušenosti a po delších debatách jsme se rozhodli zavést pro týmy 3+ limit herního indexu. Loni se to dotklo pouze jednoho týmu. Hádejte, jakého. Ostatní silní hráči jako Yeti, Libča a další pravidlo akceptovali a možná i díky tomu, loňský ročník nebyl pro orgy taková honička. Možná, že ho někdy zrušíme a nahradíme nečím jiným, ale zatím vypadá, že aspoň trochu funguje.

    Jinak do stejné situace z pohledu hráče jsme se dostali letos na Civilizaci. Bylo nám naznačeno, že Pralinky v plné sestavě nejsou týmem, pro který je hra vytvářena. Rozdělili jsme se, nabrali kamarády začátečníky, děti a hru jsme si užili. Naopak mám pocit, že nám tato zkušenost v dlouhodobém měřítku spíše prospěla. Určitě se tím zábavnost hry nezhoršila.

Odpověď na
  1. Příspěvek bude zformátován pomocí textile